Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Άγιος Γεώργιος ο Μεθυστής

Στις 3 Νοεμβρίου η εκκλησία μας εορτάζει την ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα της Παλαιστίνης όπου για το σκοπό αυτό είχε δημιουργηθεί μεγαλοπρεπής ναός.
Η λαϊκή παράδοση όμως αποκαλεί την εορτή αυτή του Αγίου Γεωργίου, του Μεθυστή.Αποκαλούν τον Άγιο Γεώργιο Μεθυστή γιατί πιστεύεται ότι ο Άγιος την ημέρα αυτή επισκέπτεται  κι ευλογεί το κρασί της νέας εσοδείας.
Όλη νύχτα επισκέπτεται τα σπίτια κι ευλογεί το νέο  κρασί.Στις 3 Νοεμβρίου συνηθίζεται να ανοίγονται τα βαρέλια και να δοκιμάζεται το κρασί της νέας εσοδείας.Οι πιστοί προσεύχονται στον Άγιο Γιώργη τη μέρα αυτή  λέγοντας του:
«-Άγιε μου Γιώργη, μεθυστή
βλόγησε τη σοδειά μου,
φάε και πιες και σίμωσε
και φύλα τα παιδιά μου.
-Μα γω κρασί δεν έπινα.
Εγώ το κοινωνούσα.
Και εδά μεθώ και χαίρομαι
κι’ όλο θα το βλογούσα,
αρκεί να μου το τάξετε
σε τούτη δω τη σχόλη,
πως κάθε χρόνο θα ‘ρχεστε
να μου το φέρνετ’ όλοι».
Ευαγγελία Χ.Λιάπη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου